ივლისი 12, 2023
თიბისისთვის, როგორც ტექნოლოგიური კომპანიისთვის, მუდმივ პრიორიტეტად რჩება მომხმარებელი, რის გამოც კომპანია, უწყვეტი ცვლილებებით, ადამიანებისთვის ცხოვრების გამარტივებაზეა ორიენტირებული. სწორედ ამ მიზნით, თიბისიში წარმატებით წარიმართა კონტაქტ ცენტრის ტრანსფორმაციის პროცესი, რის შედეგადაც კონტაქტ ცენტრი გახდა მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი და როგორც მომხმარებლებისთვის, ისე თანამშრომლებისთვის გამარტივდა არაერთი ოპერაცია.
რა გამოწვევებმა გააჩინა ტრანსფორმაციის საჭიროება?
თიბისიმ ეჯიალ ტრანსფორმაცია 4 წლის წინ დაიწყო. პირველ ეტაპზე ცვლილებები ბიზნესისა და აიტი მიმართულებებს შეეხო, თუმცა ეს პროცესი არასდროს სრულდება და გაუმჯობესებას გულისხმობს. ორგანიზაციული ერთიანობისთვის მნიშვნელოვანია, მსგავსი ცვლილებები სხვა ოპერაციული მიმართულებითაც განხორციელდეს. კონტაქტ ცენტრი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი არხია, სადაც ყველაზე სწრაფად და მძაფრად იგრძნობა მომხმარებლის განწყობა და სურვილები. ეჯაილის ერთ-ერთი მთავარი პრინციპი კი მომხმარებელთან მუდმივი უკუკავშირი და მის საჭიროებებზე რეაგირებაა.
„ბანკის ყველა რგოლსა და მიმართულებას შორის მჭიდრო და თანმიმდევრული თანამშრომლობა აუცილებელი გარემოა მაქსიმალური ბიზნეს ღირებულებისა და მომხმარებლების კმაყოფილების მისაღწევად. კონტაქტ ცენტრის ტრანსფორმაციის უპირველესი მიზანი ამ მიმართულების Love center-ად გადაქცევაა, სადაც ადამიანების მთავარი მოტივაცია მომხმარებელზე სიყვარულით ზრუნვა იქნება.“
ინგა ყელაურაძე, თიბისის ეჯაილ ტრანსფორმაციის ლიდერი.

პირველი და მთავარი გამოწვევა, რამაც ტრანსფორმაციის საჭიროება გააჩინა, იყო პროცესების სირთულე და მომსახურების ხანგრძლივობა. სწორედ ამიტომ, მომხმარებლის კმაყოფილების შესანარჩუნებლად, თიბისიში პროცესების გამარტივება დაიწყო: შემცირდა მომხმარებლის გადამისამართების სიხშირე და, შესაბამისად, მომსახურების გაწევის დრო.
"მუდმივად ცვალებად და კონკურენტულ გარემოში, კრიტიკულად მნიშვნელოვანია მომხმარებლების საჭროებებზე მყისიერი და ეფექტური რეაგირება. დრო, რომელსაც მომხმარებელი გამოყოფს ბანკთან ურთიერთბისთვის, დღითი დღე მცირდება, რაც წარმოქმნის პროცესების ოპტიმიზაციის/გამარტივების საჭირობას. რაც, თავის მხრივ, წარმატებული გაყიდვების წინაპირობაა."
მაგდა ალექსიძე, მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი -გაყიდვების მიმართულების ლიდერი


იქიდან გამომდინარე, რომ თიბისი უკვე დიდი ხანია მომხმარებელზე ორიენტირებულ კულტურას ნერგავს, განსაკუთრებული ყურადღება მიექცა პროცესებში მათ უშუალო ჩართულობასა და დელეგირებას. შედეგად, კომპანიისა და მომხმარებლის შეხების ეს წერტილიც გაცილებით კომფორტული და ორმხრივი გახდა.
გარდა საუკეთესო სამომხმარებლო გამოცდილების შექმნისა, თიბისის ფოკუსი თანამშრომელთა მუდმივ განვითარებაზე ზრუნვაცაა. ამიტომ, კონტაქტ ცენტრის ტრანსფორმაციის პროცესში ამ გამოწვევასაც დიდი ყურადღება და რესურსი დაეთმო.
და ბოლოს, ტრანსფორმაციის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა იყო სწორედ იმ მიმართულების განვითარება, რომელიც თიბისიმ, როგორც ტექნოლოგიურმა კომპანიამ, მთავარ ვექტორად აირჩია. კონტაქტ ცენტრის ტექ კუთხით განვითარების შედეგად, მომხმარებლისთვის ტექნოლოგიები ხელმისაწვდომი გახდა ყველა არხში დღის ნებისმიერ დროს, 24/7-ზე.
"ჩვენი ხედვით, მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი უნდა იყოს აქტიური, თავად იჩენდეს ინიციატივებს მომხმარებლებთან მიმართებაში და არა - რეაქტიული. შესაბამისად, საჭიროა, განვავითაროთ და დავაკავშიროთ სტრატეგიები, პროცესები და რესურსები იმისათვის, რომ ჩვენმა მომხმარებლებმა მაქსიმალურად სწრაფად და ეფექტურად მიიღონ სასურველი შედეგები."
ნათია ჭაბუკიანი, მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი - პორტფელის მონიტორინგის მიმართულების ლიდერი

„ტრანსფორმაციის მთავარი მიზანი მომხმარებლებისთვის ისეთი სივრცის შექმნა იყო, სადაც მათზე ზრუნავენ, მათი საჭირობებები კარგად ესმით და ხარისხიანი მომსახურების გაწევა შეუძლიათ. სწორედ ამიტომ დავარქვით კონტაქტ ცენტრს მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი, რომელიც გაცილებით მოქნილ მომსახურებას სთავაზობს მათ.“
გუკა კიტია, თიბისის ეჯაილ მწვრთნელი/ჯგუფის ლიდერი.


„ტრანსფორმაციის უპირველესი მიზანი იყო ერთის მხრივ კლიენტის კმაყოფილების გაზრდა სწრაფი და საუკეთესო მომსახურებით, მეორეს მხრივ კი თანამშრომლებისთვის სამუშაო პროცესის გამარტივება და ჩართულობის ხარისხის გაზრდა.“
ნანა უგრეხელიძე, მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრი - მომსახურების მიმართულების ლიდერი

ტრანსფორმაციის პროცესის ძირითადი ნაბიჯები
საწყის ეტაპზე თიბისის გუნდმა ცვლილებები დააიდენტიფიცირა და განვითარების შესაბამისი გეგმა შეიმუშავა. ტექნოლოგიური ტრანსფორმაციის მიმართულებით, თავდაპირველად გაანალიზდა ის გამოწვევები, რომლებიც არსებობდა როგორც სტეიკჰოლდერების, ასევე უშუალოდ მომხმარებლებისა და თანამშრომლების თვალში.
"წარმოუდგენელია, გყავდეს ბედნიერი მომხმარებელი თუ არ გეყოლება ბედნიერი თანამშრომელი. სწორედ ამიტომ, თანამშრომლების უდიდესი ჩართულობის დახმარებით, დავაიდენტიფიცირეთ და შევაგროვეთ ის ხელისშემშლელი საკითხები, რაც მომხმარებელზე ზრუნვას მნიშვნელოვნად გვირთულებდა. ეს სწორედ ის ტკივილებია, რომლებიც ზუსტად ერთნაირად აწუხებს თანამშრომელსაც და მომხმარებელსაც."
ია დრეიძე, მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის ლიდერი


„ტრანსფორმაციის პროცესის პირველ ეტაპზე შევეცადეთ, გაგვეანალიზებინა სამუშაო პროცესი, დაგვეიდენტიფიცირებინა და გამოგვეყო ის ძირითადი მიმართულებები, სადაც შევძლებდით მოგვეგვარებინა არსებული ტკივილები (Pain Point-ები). შემდეგ უკვე შევეცადეთ დაგვეგეგმა ცვლილებები და გაუმჯობესებები ამ მიმართულებებით.“
ანა ბარბაქაძე, თიბისის ეჯაილ მწვრთნელი.

გადაჭრის გზების შემუშავების შემდეგ კი დაიწყო პროცესი: ჩამოყალიბდა განახლებული სტრუქტურა და როლის აღწერები, შეიქმნა ცერემონიები, რომლებიც გამჭვირვალე პროცესის ჩამოყალიბებას უზრუნველყოფს. ეს ყველაფერი ერთობლივად ქმნის კონტაქტ ცენტრის განახლებულ სახეს - მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრს.
„ცვლილებების დაიდენტიფიცირების შემდეგ დავიწყეთ დეტალური ანალიზი - თუ რა იქნებოდა მათ მოსაგვარებლად საჭირო და რომელ სამიზნე ჯგუფებზე ახდენდა გავლენას. შესაბამისად, მათი პრიორიტეტიზაციის შედეგად დავისახეთ გეგმა, კონკრეტულად რა მიმართულებებით უნდა დაგვეწყო მუშაობა.“
ლილი წვერავა, თიბისის სერვის ექსპერტი.


„ტრანსფორმაციის პროცესში ვცდილობდით ჰოლისტიკური მიდგომა გამოგვეყენებინა, რაც გულისხმობს ცვლილების ერთდროულად რამდენიმე ასპექტით გადააზრებას. გუნდი რამდენიმე მიმართულებით მუშაობდა: სტრუქტურის დიზაინი, როლებისა და ფუნქციების განახლება, პროცესებისა და ტექნოლოგიური გადაწყვეტილებების გაუმჯობესება, დელეგირება, ახალი როტაციის პროცესის შემუშავება და სხვა მრავალი.“
ინგა ყელაურაძე, თიბისის ეჯაილ ტრანსფორმაციის ლიდერი.
„ტრანსფორმაციის ძალიან საინტერესო პროცესი გავიარეთ, რომლის ყოველ ეტაპზე მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის თანამშრომლები მონაწილეობდნენ და თავიანთ პოზიციას ყოველთვის ღიად აფიქსირებდნენ. გვყავდა არაერთი ფოკუს ჯგუფი სხვადასხვა როლის მონაწილეობით, ასევე ჩავატარეთ არაერთი დისკუსია, ვორქშოპი და შედეგად მივედით საინტერესო გადაწყვეტებამდე.“
ქეთი თაგვაძე, თიბისის ბიზნეს პარტნიორი.

რა შეიცვალა მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის სტრუქტურაში, სამუშაო პროცესებსა თუ სისტემებში?
მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრში შეიცვალა სტრუქტურა, გაჩნდა ახალი როლები და გაძლიერდა კონკრეტული მიმართულებები. განახლებული როლებით ჯგუფის ლიდერები ფოკუსირდებიან თანამშრომელთა განვითარებაზე, მენტორშიფსა და ქოუჩინგზე. ცერემონიების საშუალებით გამჭვირვალე, ნდობაზე ორიენტირებული გარემო იქმნება, გამარტივებული პროცესების შედეგად კი კლიენტის ერთი ზარით მოგვარებული საკითხების რაოდენობა მნიშვნელოვნად გაიზრდება.
გამომდინარე იქედან, რომ თიბისი ტექნოლოგიური კომპანიაა, გაძლიერდა და ცალკეულ მიმართულებად გამოიყო work force management მიმართულება, რომელიც ანალიტიკური ინსტრუმენტების საშუალებით შესაძლებელს ხდის სამუშო ძალის პროგნოზირებასა და ახლებური გადაწყვეტების აღმოჩენას. ასევე, მნიშვნელოვნად გაძლიერდა ხარისხის მიმართულება, რომელიც მომხმარებლისთვის კიდევ უფრო მაღალი სტანდარტის შესაბამისი მომსახურების მიწოდებას უზრუნველყოფს.
„ყველაზე მთავარი და სასიამოვნო სიახლე ალბათ არის ის, რომ პირველად ბანკის გამოცდილებაში შემოვიტანეთ დროებითი როლები თანამშრომლებისთვის, რაც იმას ნიშნავს, რომ მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის გამორჩეული რეიტინგის მქონე თანამშრომლებს ექნებათ შესაძლებლობა, თავი მოსინჯონ ოპერაციების ექსპერტის, თანამშრომლების მხარდაჭერისა და ხარისხის მონიტორინგის ექსპერტის 3 თვიან როლებზე. დროებით როლებზე გადართვა მათ საშუალებას მისცემს, გაიმრავალფეროვნონ გამოცდილება, გადაიხალისონ საქმიანობა და გამოსცადონ შესაძლებლობები სხვადასხვა ამპლუაში. ცხადია, დროებით როლებზე სელექციის პროცესი სრულიად გამჭვირვალე იქნება და თანამშრომლებისთვის ცნობილი კრიტერიუმების საფუძველზე წარიმართება, რომლებიც სწორედ მათ მიერვე სახელდება.“
ქეთი თაგვაძე, თიბისის ბიზნეს პარტნიორი.
რა იყო ძირითადი დაბრკოლებები, რაც ტრანსფორმაციის პროცესში წარმოიშვა?
„ტრანსფორმაციის პროცესში ჩართული მხარეების რაოდენობა ძალიან დიდი იყო, შესაბამისად, რთული იყო კოორდინაცია. თუმცა, მიუხედავად მსგავსი დაბრკოლებებისა, ერთობლივი ძალისხმევითა და მონდომებით შევძელით ამ პროცესის წარმატებით წარმართვა, რითაც ძალიან ვამაყობთ.“
გუკა კიტია, თიბისის ეჯაილ მწვრთნელი/ჯგუფის ლიდერი.
„ჩემთვის მთავარი გამოწვევა, ვფიქრობ, რომ სხვა გუნდებთან ურთიერთობა იყო. პროცესის საჭიროებიდან გამომდინარე, მოგვიწია უამრავი გუნდისა და ადამიანის ჩართვა, რისთვისაც დაგვჭირდა მათი დარწმუნება, რომ ცვლილება რაღაც ღირებულს ემსახურებოდა. საბოლოო ჯამში მივიღეთ ის, რომ ყველა გუნდი მხარში დაგვიდგა და სინქრონულად ვახორციელებდით ცვლილებებს, რაც ყველასთვის ძალიან დიდი სიამოვნებისა და სიამაყის მომგვრელი იყო.“
ლილი წვერავა, თიბისის სერვის ექსპერტი.
"ტრანფორმაციის პროცესში მთავარი გამოწვევა, ძირითადად, ადამიანების მხრიდან ცვლილებებისა და ახალი გამოწვევების დასაძლევად მზაობაა, რაც ვფიქრობ, რომ ჩვენს შემთხვევაში კარგად გამოგვივიდა, რადგან ძალიან დიდი იყო მოტივაცია და ჩართულობა მომხმარებელთა ზრუნვის ცენტრის ყველა რგოლის თანამშრომლის მხრიდან."
ეკატერინე ჭილაურიშვილი, ეჯაილ მწვრთნელი

როგორ იმოქმედებს ტრანსფორმაცია მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის სამუშაო პროცესზე, თანამშრომლებსა და მომხმარებლებზე?
ტრანსფორმაციის ყველაზე ღირებული შედეგი არის მომხმარებლის მიმართ დამოკიდებულების ცვლილება, რაც კონტაქტ ცენტრის, როგორც სტრუქტურული ერთეულის დასახელების ცვლილებაშიც გამოიხატა - მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის, სადაც მკაფიოდ ჩანს ის მთავარი ფასეულობა, რომლის გარშემოც იტრიალებს ფრონტის ხაზი.
„ტრანსფორმაციის შედეგად, წინ წამოიწევს მომხმარებლისადმი ინდივიდუალური დამოკიდებულება და მისი საკითხის მოგვარებაზე სრული ორიენტირი, სადაც მომხმარებლის პერსონალური საჭიროებები იქნება გათვალისწინებული. შედეგად, თითქმის ყველა ზარი ინდივიდუალურ ისტორიასთან იქნება დაკავშირებული და მომხმარებელს დარჩება შთაბეჭდილება, რომ მას სატელეფონო ცენტრის ოპერატორი კი არ მოემსახურა, რომელსაც კიდევ უამრავი ადამიანი ჰყავდა იმ დღეს ხაზზე, არამედ ადამიანი, რომელიც პერსონალურად მასზე და მისი პრობლემის მოგვარებაზეა ორიენტირებული, შევიდა მის მდგომარეობაში და გააზრებულად და გულწრფელად დაეხმარა მას. მსგავსი მიდგომა სრულიად სხვა ემოციებთან იქნება დაკავშირებული და მომხმარებლის გამოცდილებას ბევრად სასიამოვნოს გახდის.“
ლილი წვერავა, თიბისის სერვის ექსპერტი.
სამომავლო გეგმები
ტექნოლოგიური ტრანსფორმაცია გაცილებით ხანგრძლივი პროცესია, ვიდრე სტრუქტურის ან როლების ცვლილება. შესაბამისად, თიბისი აქტიურად აგრძელებს ტექნოლოგიების მიმართულებით სიახლეების დანერგვასა და პროცესების გაუმჯობესებას.
„სამომავლოდ არაერთი საინტერესო სიახლე იგეგმება. მათ შორის, ონლაინ ჩატის განახლების პროექტი, რომელიც გარდამტეხ როლს შეასრულებს როგორც მომხმარებლის, ასევე თანამშრომლების ყოველდღიურობის გამარტივებაში. იგეგმება ონლაინ ჩატის ჩაშენება მობაილ აპლიკაციასა და ტექსტურ შეტყობინებებში (Whatsapp, Viber), რაც ძალიან სასიამოვნო სიახლე იქნება საზღვარგარეთ მყოფი კლიენტებისთვის.“
ლილი წვერავა, თიბისის სერვის ექსპერტი.
„ცვლილებების შედეგად უკვე ათეულობით საკითხია მოგვარებული, რასაც ძალიან დადებითი გამოხმაურება მოჰყვა. ეს არის უწყვეტი პროცესი და თითოეულ გაუმჯობესებას აუცილებლად იგრძნობს ჩვენი მომხმარებელი.“
ია დრეიძე, „მომხმარებელზე ზრუნვის ცენტრის" ლიდერი